Tuesday, September 9, 2008

Muka jujur ketika tidur...

Pernahkah anda menatap orang-orang yang anda sayang
saat mereka sedang tidur?
Kalau belum, cubalah sekali saja menatap
mereka saat sedang tidur.

Saat itu yang tampak adalah ekspresi paling
wajar dan paling jujur dari seseorang.

Orang paling kejam di dunia pun jika ia sudah tidur tak akan tampak wajah bengisnya.

Perhatikanlah ayah anda saat beliau sedang tidur. Sedarilah, betapa badan yang dulu kuat
dan gagah itu kini semakin tua dan lemah,
betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerut merut mulai terpahat di wajahnya. Orang inilah yang tiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kita, anak-anaknya.
Orang inilah, rela melakukan apa saja asal
perut kita kenyang dan pendidikan kita lancar.

Sekarang, beralihlah. ...
Lihatlah ibu anda....
Hmm...kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai- belai tubuh bayi kita itu kini kasar kerana menempuhi kehidupan yang mencabar demi kita. Orang inilah yang tiap hari
menguruskan keperluan kita. Orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan membebeli kita semata-mata kerana rasa kasih dan sayang,
dan sayangnya, itu sering kita salah ertikan.

Cubalah menatap wajah orang-orang yang kita cintai..sayangi itu...

Rasakanlah sensasi yang timbul sesudahnya.
Rasakanlah energi cinta yang mengalir perlahan-lahan saat menatap wajah mereka yang terlelap itu. Rasakanlah getaran cinta yang mengalir


Melalui tidur juga..pengorbanan seseorg terlihat...penat lelah membuat kerja..Penat lelah mencari rezeki..penat lelah membanting tulang...hargailah mereka..

.
Penat belajar..kehkehkeh..

8 comments:

::aliaa:: said...

muke mu la plg jujur tyme tdo..
msti mu mmpi buke pose owk..
mulut ngange luas nk sumbat mknn..
ngee~

nurul_a said...

is dat u??hahha klaka gile laa...;D

Ibnu Azzam said...

salam,tu gambar aku yg amek tu..haha

julu said...

hahaha...
kepada mirah..ye la..muka aku sntiasa jujur la..bkan mcm mg..haha

kepada syikin..ye dats my mine..wat2 tdo jek tu..:P

n kpd hamdi...mg amek ke pic ni??..hahaha...

::aliaa:: said...

ceyt..
mke x jujur x ksh sgt..
asalkn mke comey..
ngeh3~

BuRN said...

xleh blah muka tido ko...

amy emyla said...

sgtt jujur...hak3...nganga2..nganga2 luas2...huahua

Ar. ahmadhalim said...

huu..jujur2, tapi len kali tutup ar mulut tido.. :p ..kalu kat umah 23 xpela, tp klu kat 17 takut tikus masuk..hukhuk